boottocht over de suriname rivier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van lilianenhans - WaarBenJij.nu boottocht over de suriname rivier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van lilianenhans - WaarBenJij.nu

boottocht over de suriname rivier

Door: lilianenhans

30 December 2010 | Suriname, Paramaribo

maandag hebben we een boottocht gemaakt over de suriname rivier. vanaf de opstapplaats hebben we gevaren richting de monding van de suriname rivier, hier gaat de suriname rivier over in de atlantische oceaan.
hier konden we de dolfijnen zien zwemmen.
daarna zijn we terug gevaren langs de mangrove bossen naar een vroegere plantage genaamd rust en werk.
op de plantage hebben we een wandeling gemaakt,daar hebben we kokoswater uit de kokosnoot gedronken en had hans een tros bananen geoogst.
vervolgens zijn we doorgevaren naar fort nieuw amsterdam, dit fort is ingericht als museum en sinds kort gerestaureerd en uitgebreid met nieuwe museum stukken waaronder de enige blikslagerij die suriname gekend heeft, n.l. die van de familie brandon, mijn opa dus.

• 30 December 2010 - 17:35

Wim En Delia:

Hoe bedoel je "bananen oogst"? Is Hans weer aan het leasen geslagen!
    Lieve mensen het ziet er fantastisch uit. Ik kan alleen niet bedenken op welke hoogte van de Surinamerivier White Beach ligt. Dat moeten jullie maar vertellen wanneer jullie terug zijn. En dan die krabben! Smul, smul.
    Geniet ervan en een hele prettige Oudejaarsavond.
    Liefs, Wim en Delia

• 03 Januari 2011 - 19:27

Marion, Piet En Pa :

He reizigers, het ziet er allemaal zo mooi en gezellig uit, volgens mij willen jullie helemaal nog niet aan terugreizen denken!! Ook pa weet nu een beetje hoe het er in Suriname uitziet en Anouk, tja... die zou willen etc.... Heel bijzonder ook dat het stukje familigeschiedenis bewaard blijft voor alle nieuwe generaties.
    In ieder geval voor jullie allen de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar en geniet nog even van alles. Later zullen wij de verhalen allemaal nog horen. Groetjes van Piet, Marion, Linda, Jean Louis, Martijn, Anouk en opa.

• 08 Januari 2011 - 11:56

Vivian:

Fijn te horen dat je het naar je zin hebt.

Zelf heb ik in Nickerie naast de vakantie villa ook een boven appartement. Deze wil ik huren voor stagiaires. Mocht je studenten kennen die op termijn stage gaan lopen in Nickerie, dan kun je mijn gegevens aan ze geven.

Mijn emailadres is:vameerun@chell.nl
    tel.nr. 003120-6937386 (ned) of 00597-07520718 (sur).

Succes met je stage.

Met vriendelijke groet,